Jag vill beställa extrakanaler till min digital-TV, hur går jag tillväga? ⇩
Du behöver fylla i blanketten ”digitala tilläggskanaler” för detta. Du hittar den genom att klicka här.
Du behöver fylla i blanketten ”digitala tilläggskanaler” för detta. Du hittar den genom att klicka här.
Detta tyder på att något är fel på signalen. Börja med att testa byta antennkabel eller testa i ett annat TV-uttag. Kvarstår problemen, testa om möjligt att koppla en antennkabel direkt mot TV-noden, detta för att utesluta TV-uttagen och ev. kopplingar i fastigheten.
Kvarstår problemen, kontakta vår kundtjänst.
Vi levererar kabel-TV via fiber, vilket innebär att du får ett analogt baspaket i grund och botten. Detta innebär att du kan sprida signalen i din fastighet och du behöver inte ha någon extra utrustning för att titta på TV, allt som krävs är att TV:n är ansluten med en antennkabel.
Om du vill kan du komplettera med digital-TV för att få bättre bild, EPG (elektronisk programguide) samt möjlighet till fler kanaler och även HD-kanaler. Digital-TV kräver ett digitaltkort samt en digitalbox eller CA-modul per TV som du vill få in de digitala kanalerna på. För mer information, använd menyn högst upp på sidan.
Lättaste sättet är att kontrollera om du har en s.k. TV-nod monterad där fibern kommer in i fastigheten. TV-noden brukar ha ett gängat antennuttag. Finns inte en sådan så kan det dock fortfarande finnas möjlighet, men fiberanslutningen behöver uppgraderas.
Kontakta vår kundtjänst för mer information. Om du bor i lägenhet, kontrollera med styrelsen eller vår kundtjänst.