telefoni

Hur gör jag för att vidarekoppla samtal? ⇩

Lyft luren och ange följande:

Ovillkorlig/Direkt:
Aktivera: *21*[nummer att vidarekoppla till]#
Avaktivera: #21#

Vid inget svar:
Aktivera: *22*[nummer att vidarekoppla till]#
Aktivera: *22**[nummer att vidarekoppla till]*[timeout]#
Avaktivera: #22#

Upptaget:
Aktivera: *23*[nummer att vidarekoppla till]#
Avaktivera: #23#

Ersätt [nummer att vidarekoppla till] med det fulla numret, inklusive riktnummer, som samtalen ska vidarekopplas till.
Ersätt [timeout] med hur många sekunder telefonen ska ringa innan vidarekopplingen sker.

Hur gör jag för att vidarekoppla samtal? ⇩ Läs mer »

Hur ska jag koppla in min telefonibox? ⇩

Med beställningen fick du ett inkopplingsschema. Generellt så ska telefoniboxen sitta som första enhet mot din uppkoppling. Dvs. från fiberuttaget till den blå porten på telefoniboxen och sedan gula porten mot din router eller dator.

Vid begäran kan telefoniboxen kopplas in bakom routern, dock försvårar detta felsökningen om problem uppstår. Då ska blåa porten på telefoniboxen vara kopplad mot någon av LAN-portarna på din router.

Hur ska jag koppla in min telefonibox? ⇩ Läs mer »

Det går inte att ringa till mig. Vad gör jag? ⇩

Kan du ringa ut? Om ja så kan felet ligga hos den som ringer till dig. Testa t.ex. att ringa dig själv från en mobiltelefon.

Om det fortfarande inte fungerar, testa starta om telefoniboxen genom att göra den strömlös i ca 10 sekunder. Om det inte hjälper, kontakta vår kundtjänst och uppge hur lamporna lyser på telefoniboxen.

Om du begärt nummerportering kan det ta ett par dagar innan numret aktiveras hos oss.

Det går inte att ringa till mig. Vad gör jag? ⇩ Läs mer »

Jag kan inte ringa ut, jag får ingen ton i telefonen. Vad gör jag? ⇩

Då IP-telefonin använder bredbandet så måste bredbandet fungera för att telefonin ska fungera. Har du testat starta om router och telefonibox? Detta gör du genom att göra enheterna strömlösa i ca 10 sekunder.

Kontrollera även så att telefoniboxen är inkopplad enligt de instruktioner du fått från oss samt att kablarna sitter i ordentligt.

Om ja, felanmäl till vår kundtjänst och uppge hur lamporna lyser på telefoniboxen. Det kan även vara bra att testa med en annan telefon om möjligheten finns.

Jag kan inte ringa ut, jag får ingen ton i telefonen. Vad gör jag? ⇩ Läs mer »