adsl

Min hastighet har sjunkit rejält på sistone, vad är fel? ⇩

Detta kan bero på att något har hänt med kopparledningarna hem till dig, alternativt något med utrustningen eller telefonijacket.

Som första steg i felsökningen kan du testa att starta om din utrustning genom att göra den strömlös. Blir det inte bättre, testa mät med kabel om du ej gjort det.

Är det fortfarande inte bra, kontakta oss för direktkoppling av dator mot modem samt att vi ev. kan justera uppkopplingen.

Hjälper inte detta kommer vi att begära att du testar med ett nytt modem samt även en ny splitter. Detta kan du låna från vårt kontor i Enköping.

Min hastighet har sjunkit rejält på sistone, vad är fel? ⇩ Läs mer »

Min uppkoppling är instabil, ADSL-lampan blinkar i tid och otid. Vad gör jag? ⇩

Detta betyder att modemet tappar kontakten med telestationen. Detta kan bero på väldigt många anledningar. Vi kan testa justera din uppkoppling härifrån och ibland räcker detta.

Kvarstår problemet är det bra att testa byta modem samt den s.k. splittern, själva telefonkontakten till modemet, då dessa är möjliga felkällor.

Modem kan du köpa på öppet köp från oss i upp till 30 dagar om du besöker vårt kontor i Enköping.

Min uppkoppling är instabil, ADSL-lampan blinkar i tid och otid. Vad gör jag? ⇩ Läs mer »

Vilken hastighet kan jag få? ⇩

Detta varierar stort när det gäller ADSL då tekniken är beroende av ledningslängden. Har man långt till telestationen går tyvärr hastigheten ner och vi kan ej göra något åt detta.

Om du önskar en uppskattning på hur snabbt bredband du kan få via ADSL, kontakta då vår kundtjänst.

Vilken hastighet kan jag få? ⇩ Läs mer »